Conversie optimalisatie 2 februari 2016Leave a Comment on Conversie optimalisatieConversie optimalisatie richt zich op veel knelpunten die naar voren komen uit webstatistieken, maar centraal staan ook vragen als gebruiksvriendelijkheid van de website (usability) en design. Kunnen uw bezoekers vinden wat ze zoeken en is de call to action duidelijk aanwezig? Door deze factoren te testen (A/B testing) en optimaliseren haalt u meer rendement uit uw website. Bij conversieoptimalisatie is traffic genereren, mogelijkheden testen en analyseren het belangrijkst. Voor objectieve tests zijn gebruikers of aantallen van belang. Op basis van statistieken van 10.000 bezoekers zijn resultaten veel nauwkeuriger dan bij 100 bezoekers. Yourstyledesign houdt voor iedere klant statistieken bij vanaf dag 1. Tip: Zorg ervoor dat uw huidige partij dit ook doet! Omdat wij samenwerken met meerdere partners op het gebied van offline en online marketing weten wij welke precies hoe we uw website het beste kunnen bouwen. Voor een zo hoog mogelijke conversie. 1. De doelgroepEen goed doordachte strategie is het startpunt voor offline en online succes. Daarom begint het traject met een grondige analyse van uw bedrijf, product, dienst en doelgroep. Als u al jaren in een branche opereert, dan weet u exact wie de doelgroep is. Doelgroepen delen wij onder andere in op basis van:ParticulierGeslachtLeeftijdLocatieInteressesKlasseBeroepFunctieKenmerkenZakelijkBrancheAantal werknemersLocatieOmzetDienstenType bedrijf2. Kies de juiste kanalenNa het bepalen van uw doelgroep, kijkt u waar u deze doelgroep offline en online tegenkomt. Een offline kanaal is bijvoorbeeld de lokale krant of uw netwerk (ambassadeurs). Een simpel online voorbeeld is uw website of webshop. Maar ook social media en gerichte online marketingactiviteiten kunnen uw business een flinke boost geven, dus probeer verder te kijken dan de standaarden. 3. Bereik de juiste mensenZo kan een bedrijf in kaart- en quizavonden voor 65-plussers misschien beter niet actief op internet inzetten, maar moet het aan lokale media en marketing denken om tot hogere conversies te komen. Verkoopt u scootmobielen, dan heeft u al te maken met meerdere doelgroepen. Uit onderzoeken blijkt dat in de meeste gevallen ouderen niet zelf de aankoop doen, maar dat familie een scootmobiel uitzoekt en gezamenlijk aankoopt. Dus in dit geval dient u te achterhalen wat de leeftijden, interesses, locatie etc. van een gemiddeld familielid zijn om conversies te optimaliseren. 4. Test verschillende mogelijkhedenIn eerste instantie gaat u af op uw gevoel en kennis voor welke tools, plugins of strategieën de conversie kunnen verhogen. Het enige dat vaststaat is dat u nooit van tevoren kunt zeggen of iets werkt. U zult dan ook verschillende mogelijkheden voor conversieoptimalisatie moeten testen en hier conclusies uit trekken op basis van statistieken. 5. Maak (technische) keuzes en optimaliseerVoor een goede offline en online statistiekenanalyse is kennis en data zoals bovenstaand nodig. Voldoende traffic is essentieel. U moet bekend zijn met statistiekentools, (product)funnels, weten welke statistieken vergeleken moeten worden en verstand hebben van dashboards. Yourstyledesign ondersteunt u bij het opzetten en bijsturen. Conversie optimalisatie mogelijkheden:A/B testingResponsive designSnelheid & cachingZoekwoordenonderzoekGoogle analyticsstatistieken bekijkenVideotracking (Hotjar, optimizely, visual website optimizer en mousemaps)FunnelingRemindersDoelen instellenConversiecodes en pixelsAutomatic buyingReviews en sterren in GoogleContent en SEO-instellingenLandingspagina’sCall to actionMaak offline meetbaarE-mailmarketingAutomationPopupsWoocommerce intergratiePayment providers