• Werk
  • Aanpak
  • Team
  • Vacatures 3
  • Nieuws
  • Contact

Contact

  • veenderveld 16
  • 2371 TV roelofarendsveen
  • 071 – 203 20 89
  • contact@your-style.nl
  • KvK: 60650389
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
Logo_Yourstyle
  • Menu
  • Werk
  • Aanpak
  • Team
  • Vacatures 3
  • Nieuws
  • Contact

Contact

  • veenderveld 16
  • 2371 TV roelofarendsveen
  • 071 – 203 20 89
  • contact@your-style.nl
  • KvK: 60650389
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
Branding
& UX-Design
Chogo: verfrissend ijs

Chogo is een bijzondere manier om ijs te verkopen: do it yourself! Een slimme machine en duidelijke instructies zorgen ervoor dat met dit concept iedereen overal van een lekker ijsje kan genieten. Het motto: mix zelf je favoriet!

Meer info Minder info
Yourstyle realiseerde voor het concept de totale branding: van de merknaam tot de visuele identiteit en de slogans. Aanvullend dachten we mee over het applicatie-ontwerp (ux-design). Zo ontwierpen we de totale klantreis van de moderne ijseter.
Het Chogo concept:
maak & eet je eigen ijs!

Het doel van een Chogo-machine? Ijsjes verkopen op plekken waar veel mensen samenkomen, bijvoorbeeld in winkelcentra of op evenementen. Het idee is dat iedere ijsliefhebber met het apparaat uit de voeten kan en dat iedere leeftijdscategorie erdoor wordt aangesproken.

Meer info Minder info
Bij de branding van het concept kwamen veel verschillende Yourstyle-expertises aan bod:
  • Allereerst was er concepting: uitgebreide brainstorms over de juiste naam voor dit unieke product. Waarom uiteindelijk Chogo gekozen werd? Vanwege de 'to-go'-associatie in het woord, het vrolijke karakter, het gemak waarmee je het kunt onthouden en natuurlijk de associatie met chocola: een geliefde ijssmaak.
  • Ook over de storytelling werd goed nagedacht, zo is een van de belangrijkste pay-offs bij het logo 'Mix zelf je favoriet'. Hierin komt het zelf-maak-aspect van het concept goed naar voren en wordt het ijs bovendien gelijk geliefd gemaakt met de term 'favoriet'. Op de machine staat bovendien 'Choose, taste, enjoy': dit maakt direct de stappen duidelijk die de klant doorloopt. Ten slotte staat er op de zijkant van de ijscupjes 'Iedereen verdient een Chogo': een mooie manier om te benadrukken dat het altijd tijd is voor ijs.
  • Natuurlijk was er ook veel aandacht voor het visuele ontwerp. Niet alleen is er gekozen voor frisse kleuren met een mooi contrast, ook de smeltende ijs-look aan de randen van de ijscupjes geven een goed gevoel en zin in ijs. Belangrijk was ook de keuze voor de juiste fonts om de branding de goede sfeer mee te geven.
Een applicatie-ontwerp voor de beste gebruikerservaring

Choose, taste, enjoy! Die drie stappen staan op de zijkant van de machine en daarmee is direct duidelijk hoe Chogo werkt. De vertaling van deze stappen naar een overzichtelijke klantreis, was natuurlijk iets complexer. Hier kwam onze ux-design-ervaring goed van pas!

Meer info Minder info
Om het concept voor iedereen toegankelijk te maken, was de belangrijkste eis dat de instructies zo simpel mogelijk zouden worden. Daarom hebben we gewerkt met korte stappen en duidelijke termen. Alle bestelschermen zijn zo ontworpen dat de klant altijd weet waar in het proces hij zich bevindt en welke stappen er nog volgen.
  • de makers
    aan het woord...

  • Daan
    Reinders

    Marketing & UX

    Op een leuke en gebruiksvriendelijke manier een ijsje bestellen: tof dat ik de uitdaging aan mocht gaan om de interactie tussen mens en machine perfect op elkaar aan te laten sluiten.

  • Luuk van
    Amsterdam

    branding & strategie

    Van de merknaam bedenken tot het ontwerpen van een levensgrote kiosk. Tof om mijn steentje bij te dragen aan deze unieke start-up.

  • Danielle
    van Voskuilen

    Branding & Animatie

    Door het uitdenken en het makkelijker maken van de bestelschermen hebben we de wachttijd met wel 10 seconden verkort.

Meer succesverhalen

9 Knots

Venandi Yachts

Mandemaker Maatpakken

Minpex

Werk

Mensen ook laten smelten
voor jouw merk?

  • Ja, ik heb interesse in een gesprek over
  • mogelijkheden voor een
  • .
  • Mijn naam is
  • en je kunt mij bellen op
  • of mailen via
  • Werk
  • Aanpak
  • Team
  • Contact
  • veenderveld 16
  • 2371 TV roelofarendsveen
  • 071 – 203 20 89
  • contact@your-style.nl
  • KvK: 60650389
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring