5 vragen aan Marcel Zijlstra, Azzurro Wellness

Marcel Zijlstra is de exploitant van Azzurro Wellness: een lifestyle club voor levensgenieters, gevestigd in Noordwijk, vlakbij het strand. Met mogelijkheden voor (buiten)sport, fitness, spa en wellness biedt Azzurro haar leden allround-opties voor beweging en ontspanning.

 

Yourstyle ontwierp en realiseerde de website voor Azzurro en begeleidt voor de sportschool de online advertentiecampagnes: een intensieve samenwerking die nu ongeveer anderhalf jaar loopt. Hoe het bevalt? Lees dat in deze vijf vragen aan Marcel Zijlstra.

 

1. Wat is Azzurro Wellness voor bedrijf? Wat wil het bedrijf uitstralen?
‘Azzurro Wellness is een luxe club met een sterke focus op ontspanning en tijdloosheid. We willen een bezoek aan Azzurro voor onze leden zo aangenaam mogelijk maken en gaan voor een vakantiegevoel. Daarom heeft het gebouw qua uitstraling de vibe van een sjiek hotel en voelt iedereen zich hier snel op z’n gemak. Ook onze ligging nabij het strand draagt bij aan dit relaxte gevoel.’


2. Hoe is de uitstraling van Azzurro doorgevoerd in de website?
‘Onze eis voor de nieuwe website was dat deze onderscheidend moest zijn en qua beleving aan moest sluiten bij de club. Onze website moet het merk Azzurro echt versterken. Onze website moet het merk Azzurro versterken

 

Yourstyle heeft dit fantastisch opgepikt! Allereerst is het markante gebouw waarin onze club gevestigd is, heel herkenbaar in beeld gebracht op de site. Daarnaast maken we uitsluitend gebruik van eigen video en fotografie en staan veel van onze eigen teamleden en leden op de foto’s. En qua ontwerp? De gebruikte lettertypen, kleuren en vormen zorgen voor een beeld dat goed aansluit bij de huisstijl van onze club. Hierdoor is onze uitstraling online en offline goed met elkaar in balans.’

 


 

3. Hoe profiteren de sportschoolleden van de Azzurro-website?
‘Yourstyle heeft ervoor gezorgd dat het luxe gevoel dat Azzurro voor haar leden zo belangrijk vindt, vertaald is naar online gebruikersgemak. Dit zit ‘m in kleine dingen die gebruikers misschien niet eens opvallen, maar waar wel degelijk goed over nagedacht is. Bijvoorbeeld dat de site bij het reserveren van een van de groepslessen, direct de huidige dag opent en je dus nooit per ongeluk naar de verkeerde dag kijkt. Ook is veel aandacht besteed aan de responsiveness van de website zodat deze op alle denkbare apparaten goed werkt. Hierdoor kunnen leden altijd en overal op hun gemak een les reserveren.’

 

4. Wat is de online advertentiestrategie van Azzurro?
‘Een belangrijk speerpunt voor Azzurro is blijven vernieuwen. Yourstyle heeft ons hierbij goed geholpen qua advertentiestrategie. Voorheen lieten we twee maal per jaar mooi vormgegeven en op sjiek papier gedrukte brochures verspreiden in de hele regio. Dat was een kostbare activiteit! In overleg met Mitchell van Yourstyle hebben we ervoor gekozen om dit budget niet langer te besteden aan drukwerk en verspreiding maar in plaats daarvan te investeren in online campagnes op Facebook en Google. Hierbij kunnen we hele strategische keuzes maken qua gebied, bereik, budget en timing. En belangrijker nog: dit levert ons goed meetbare, concrete leads en nieuwe leden op! We bereiken echt meer met minder.’ We bereiken dankzij online advertenties meer met minder

 

5. Hoe bevalt de samenwerking met Yourstyle?
‘Het team van Yourstyle is via een brutale pitch bij ons binnengekomen en heeft vervolgens heel goed geluisterd naar onze wensen en eisen voor de nieuwe site. Ik vind het prettig dat ik door hen actief benaderd word en dat zaken snel opgepakt worden. De resultaten die we behalen met de online advertentiecampagnes, zorgen er bovendien voor dat ik best durf te stellen dat we samen succesvol zijn!’

Wilt je meer weten over Azzurro Wellness? Bekijk de website of lees meer over dit project van Yourstyle.

 

Geïnteresseerd in het belang van goed grafisch ontwerp voor jouw online en offline uitstraling? Lees dan het blogartikel van Luuk over crossmediale communicatie. Neem gerust contact op voor een afspraak.