Maatzorg biedt laagdrempelige vormen van hulp die een gemeente uitstekend kan inzetten voor de participatie van kwetsbare burgers. Al sinds de start is het Maatzorg-motto: niet zorgen vóór, maar zorgen dát! Wat daarmee bedoeld wordt? Dat de hulp en ondersteuning die Maatzorg biedt er altijd op gericht is dat cliënten zo snel mogelijk weer verder kunnen zonder begeleiding. Maatzorg is er zo kort mogelijk, maar zo lang als nodig is.
Bij de branding van Maatzorg is gefocust op duidelijkheid en vertrouwen. Wat dat in de praktijk betekent? Kleurstellingen die betrouwbaarheid uitstralen, duidelijke vormen, veel pictogrammen en focus op usability in het webdesign.
Bij Maatzorg is men ambitieus en wil men groeien. Daarom is er gekozen voor multi-sites: meerdere eigen websites dus, met een duidelijke portal voor de corporate organisatie en subsites voor de diverse bedrijfsonderdelen. Ook over de url-structuur is hierbij nagedacht: op corporate niveau gebruiken we www.maatzorg.nl en voor de subdomeinen zijn dit:
Belangrijk voordeel van deze opbouw? Bij uitbreiding in de toekomst kan gemakkelijk worden opgeschaald.