• Werk
  • Aanpak
  • Team
  • Vacatures 3
  • Nieuws
  • Contact

Contact

  • veenderveld 16
  • 2371 TV roelofarendsveen
  • 071 – 203 20 89
  • contact@your-style.nl
  • KvK: 60650389
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
Logo_Yourstyle
  • Menu
  • Werk
  • Aanpak
  • Team
  • Vacatures 3
  • Nieuws
  • Contact

Contact

  • veenderveld 16
  • 2371 TV roelofarendsveen
  • 071 – 203 20 89
  • contact@your-style.nl
  • KvK: 60650389
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
Branding
& website
Interhouse: makelaars met een missie

Interhouse is een franchiseorganisatie voor verhuurmakelaars, verkoopmakelaars en vastgoedbeheer met 14 vestigingen in Nederland. Interhouse is al 20 jaar actief en blijft een groeiende speler op de vastgoedmarkt.

Interhouse kwam bij Yourstyle met een moeilijke vraag: hoe kunnen we onze website en alle woningdata die daaraan verbonden is beter/slimmer/makkelijker organiseren? Technisch én visueel. Het antwoord luidde na lang nadenken: opnieuw beginnen.

En nu? Na een intensief traject is Interhouse dankzij de nieuwe weboplossingen en visuele identiteit klaar voor de toekomst!

Visuele identiteit per bedrijfsactiviteit

Interhouse is actief op het gebied van:

  • Woningverhuur
  • Woningverkoop
  • Woningaankoop
  • en Vastgoedbeheer.

Disciplines die met elkaar verbonden zijn maar ieder hun eigen doelgroep hebben. Om dit in alle uitingen van Interhouse ook visueel duidelijk te maken, restylde we de huisstijl. Met voor iedere bedrijfsactiviteit een onderscheidende kleur en een tweak voor het logo, is Interhouse ook qua huisstijl klaar voor de toekomst. Een overzichtelijk huisstijlhandboek zorgt er bovendien voor dat men op alle huidige en toekomstige Interhouse-vestigingen weet waar men aan toe is.

Modulair gebouwde website voor leadgeneratie

Het voornaamste doel van de websites van Interhouse is het presenteren van het actuele woningaanbod om leads te verwerven voor de verschillende vestigingen. Dit gebeurt in het Nederlands en in het Engels en in beide talen bedient Interhouse de markt voor Woningverhuur, Woningverkoop, Woningaankoop en Vastgoedbeheer. Dit doet men vanuit een flink aantal verschillende vestigingen die stuk voor stuk hun eigen KPI-dashboard (via Google Data Studio) met leads en bezoekersstatistieken willen kunnen opvolgen.

Bekijk de website van Interhouse

 

Deze werkwijze was voorheen aan de achterkant georganiseerd met een verouderde WordPress-installatie die niet meer geüpdatet kon worden. Hierdoor werden de beveiligingsrisico’s steeds groter en het beheer door Interhouse steeds ingewikkelder. De oorzaak van dit probleem? Tijdens de bouw van de vorige website werden de functionaliteiten voor het thema en de plugins niet goed gescheiden. Bovendien zijn de koppelingen met makelaars-softwareoplossingen Realworks en Omniboxx technisch complex.

Yourstyle heeft de oude situatie grondig geanalyseerd en alle benodigde functionaliteit en processen in kaart gebracht. Denk daarbij aan:

  • Hoe werken alle draaiende plugins op de oude website en zijn die allemaal nodig?
  • Welke vestigingsinformatie moet waar staan?Hoe kan alle terugkerende data (zoals vestigingsinformatie, contactinfo, medewerkersinfo) zo efficiënt mogelijk worden beheerd?
  • Hoe creëer je een herkenbare dienstverlening door de gehele site?
  • Op welke manier kan alle objectdata slim in de database worden geplaatst, ook als hier in de toekomst vanwege bedrijfsgroei heel veel data bijkomt?
  • Hoeveel formulieren voor leads zijn er in gebruik en hoeveel formulieren zijn er nodig voor het functioneel beheren van leads?
  • Hoe worden alle leads per vestiging zo goed en eenvoudig mogelijk doorgemeten?
  • Hoe werken welke technische koppelingen met andere benodigde software en welke data van objecten dient gekoppeld te worden?

Na deze zorgvuldige inventarisatie is begonnen met het bouwen van het nieuwe technische fundament voor de Interhouse website.

Gemakkelijk te beheren

Voor de bouw van de nieuwe website is wederom gekozen voor een WordPress-installatie, maar dit keer met een flexibel te coderen thema. Op basis van componenten en veel ‘conditionele logica’ is gekeken hoe de informatie gestructureerd kon worden en hoe deze vervolgens technisch zo kon worden ingericht dat het beheer van de site zo efficiënt mogelijk werd. De technische infrastructuur die zo ontstond, is voor Interhouse goed te managen.

Er is hard nagedacht over gebruiksvriendelijk beheer van de website voor de groeiende organisatie. Zo heeft de webmaster uitgebreide rechten voor het beheer en kunnen de verschillende medewerkers van de vestigingen hun eigen informatie gemakkelijk bewerken maar geen grote site-brede wijzigingen doorvoeren. Ook handig: een verandering in bijvoorbeeld een e-mailadres of contactpersoon per object, hoeft maar op een plek in het cms te worden aangepast en wordt dan door de hele site heen geüpdatet.

Gericht op conversie

Wat betekenen alle wijzigingen voor de klanten van Interhouse? De nieuwe site is volledig responsive en zo gebouwd dat gebruikers op ieder device een optimale ervaring hebben. De sitesnelheid is verbeterd van een laadtijd van 8 seconden per pagina naar een laadtijd onder de seconde. Dankzij slimme website-technieken en serveroplossingen blijven deze snelheden voor Interhouse ook in de toekomst eenvoudig haalbaar.

Het belangrijkste doel voor een makelaarssite is natuurlijk dat geïnteresseerden eenvoudig direct kunnen reageren op ieder object. Dat is de conversie voor Interhouse-vestigingen. En ook die is flink verbeterd! Site-snelheid speelt daarbij de belangrijkste rol, net als de duidelijke call-to-actions (cta’s). Die laatste zijn door de hele site heen op logische plekken te vinden zodat potentiële klanten eenvoudig en snel met het juiste Interhouse-teamlid kunnen connecten voor het huis van hun dromen. En omdat iedere conversie aan de achterkant getracked wordt, is het voor Interhouse gemakkelijk om grip te houden op waar iedere lead vandaan komt en wat een lead daadwerkelijk heeft gekost.

De resultaten voor Interhouse op een rij:

 

  • Restyle huisstijl:
    Alle Interhouse-uitingen in een eenduidige visuele stijl. Hiermee wordt herkenbaarheid en betrouwbaarheid gecreëerd.
  • Plugins:
    Het aantal plugins op de site is teruggebracht van 70 naar circa 32 stuks. Een stuk beter te managen dus!
  • Beheer van formulieren:
    In de hoeveelheid webformulieren is flink gesnoeid: waar er voorheen zo’n 80 formulieren in gebruik waren, kan men nu met een overzichtelijke 8 stuks uit de voeten.
  • Contentmanagement:
    Alle vestigingsmanagers kunnen hun eigen contactinformatie en vestigingspagina beheren.
  • Herbruikbare componenten:
    Ieder component of een hele paginalayout kan eenvoudig gekopieerd worden om te hergebruiken op een nieuwe pagina.
  • Laadtijd website: 
    Van 8 seconden per pagina naar laadtijden onder de seconde per pagina.
  • Leads:
    Inzicht in alle leads en hun herkomst, gemakkelijk inzichtelijk gemaakt per vestiging met Google Data Studio.
Dit webproject is voor ons echt een game changer geweest! We kunnen veel efficiënter werken en onze organisatie is nu online echt klaar voor de toekomst.
  • de makers
    aan het woord...

  • Mitchell
    Bakker

    Groeimanager & Eigenaar

    Ik vind dit type complexe webpuzzels een ontzettende uitdaging! Als er dan ook nog eens concrete resultaten worden geboekt, ben ik gewoon heel tevreden.

  • Luuk
    van Amsterdam

    Branding & Strategie

    Een bestaande huisstijl updaten is altijd een beetje spannend. Als het dan goed lukt om er echt een upgrade van te maken, vind ik dat erg gaaf!

  • Danielle
    van Voskuilen

    Branding & Animatie

    Voor mij was het een uitdaging om aan een project met zo’n functionele visuele stijl te werken. Ik heb veel geleerd over een huisstijl voor zo’n grote organisatie.

Meer succesverhalen

Vergulde Vos

Highway

Acutec

Delmation

Werk

Ook een online efficiencyslag maken?

  • Ja, ik heb interesse in een gesprek over
  • mogelijkheden voor een
  • .
  • Mijn naam is
  • en je kunt mij bellen op
  • of mailen via

 

  • Werk
  • Aanpak
  • Team
  • Contact
  • veenderveld 16
  • 2371 TV roelofarendsveen
  • 071 – 203 20 89
  • contact@your-style.nl
  • KvK: 60650389
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring