Interhouse is een franchiseorganisatie voor verhuurmakelaars, verkoopmakelaars en vastgoedbeheer met 14 vestigingen in Nederland. Interhouse is al 20 jaar actief en blijft een groeiende speler op de vastgoedmarkt.
Interhouse kwam bij Yourstyle met een moeilijke vraag: hoe kunnen we onze website en alle woningdata die daaraan verbonden is beter/slimmer/makkelijker organiseren? Technisch én visueel. Het antwoord luidde na lang nadenken: opnieuw beginnen.
En nu? Na een intensief traject is Interhouse dankzij de nieuwe weboplossingen en visuele identiteit klaar voor de toekomst!
Interhouse is actief op het gebied van:
Disciplines die met elkaar verbonden zijn maar ieder hun eigen doelgroep hebben. Om dit in alle uitingen van Interhouse ook visueel duidelijk te maken, restylde we de huisstijl. Met voor iedere bedrijfsactiviteit een onderscheidende kleur en een tweak voor het logo, is Interhouse ook qua huisstijl klaar voor de toekomst. Een overzichtelijk huisstijlhandboek zorgt er bovendien voor dat men op alle huidige en toekomstige Interhouse-vestigingen weet waar men aan toe is.
Het voornaamste doel van de websites van Interhouse is het presenteren van het actuele woningaanbod om leads te verwerven voor de verschillende vestigingen. Dit gebeurt in het Nederlands en in het Engels en in beide talen bedient Interhouse de markt voor Woningverhuur, Woningverkoop, Woningaankoop en Vastgoedbeheer. Dit doet men vanuit een flink aantal verschillende vestigingen die stuk voor stuk hun eigen KPI-dashboard (via Google Data Studio) met leads en bezoekersstatistieken willen kunnen opvolgen.
Bekijk de website van Interhouse
Deze werkwijze was voorheen aan de achterkant georganiseerd met een verouderde WordPress-installatie die niet meer geüpdatet kon worden. Hierdoor werden de beveiligingsrisico’s steeds groter en het beheer door Interhouse steeds ingewikkelder. De oorzaak van dit probleem? Tijdens de bouw van de vorige website werden de functionaliteiten voor het thema en de plugins niet goed gescheiden. Bovendien zijn de koppelingen met makelaars-softwareoplossingen Realworks en Omniboxx technisch complex.
Yourstyle heeft de oude situatie grondig geanalyseerd en alle benodigde functionaliteit en processen in kaart gebracht. Denk daarbij aan:
Na deze zorgvuldige inventarisatie is begonnen met het bouwen van het nieuwe technische fundament voor de Interhouse website.
Voor de bouw van de nieuwe website is wederom gekozen voor een WordPress-installatie, maar dit keer met een flexibel te coderen thema. Op basis van componenten en veel ‘conditionele logica’ is gekeken hoe de informatie gestructureerd kon worden en hoe deze vervolgens technisch zo kon worden ingericht dat het beheer van de site zo efficiënt mogelijk werd. De technische infrastructuur die zo ontstond, is voor Interhouse goed te managen.
Er is hard nagedacht over gebruiksvriendelijk beheer van de website voor de groeiende organisatie. Zo heeft de webmaster uitgebreide rechten voor het beheer en kunnen de verschillende medewerkers van de vestigingen hun eigen informatie gemakkelijk bewerken maar geen grote site-brede wijzigingen doorvoeren. Ook handig: een verandering in bijvoorbeeld een e-mailadres of contactpersoon per object, hoeft maar op een plek in het cms te worden aangepast en wordt dan door de hele site heen geüpdatet.
Wat betekenen alle wijzigingen voor de klanten van Interhouse? De nieuwe site is volledig responsive en zo gebouwd dat gebruikers op ieder device een optimale ervaring hebben. De sitesnelheid is verbeterd van een laadtijd van 8 seconden per pagina naar een laadtijd onder de seconde. Dankzij slimme website-technieken en serveroplossingen blijven deze snelheden voor Interhouse ook in de toekomst eenvoudig haalbaar.
Het belangrijkste doel voor een makelaarssite is natuurlijk dat geïnteresseerden eenvoudig direct kunnen reageren op ieder object. Dat is de conversie voor Interhouse-vestigingen. En ook die is flink verbeterd! Site-snelheid speelt daarbij de belangrijkste rol, net als de duidelijke call-to-actions (cta’s). Die laatste zijn door de hele site heen op logische plekken te vinden zodat potentiële klanten eenvoudig en snel met het juiste Interhouse-teamlid kunnen connecten voor het huis van hun dromen. En omdat iedere conversie aan de achterkant getracked wordt, is het voor Interhouse gemakkelijk om grip te houden op waar iedere lead vandaan komt en wat een lead daadwerkelijk heeft gekost.