Ervaringen maken indrukken op mensen. Ze gaan veel dieper dan welke feit dan ook. En door een ervaring te creƫren op basis van een verhaal zorg je er voor dat mensen echt geraakt worden door de ervaring.
Een verhaal dat goed wordt verteld, leidt tot meer verbinding met je doelgroep. Storytelling is onderdeel van de merkstrategie van jouw merk of organisatie. Lees meer over merkstrategie.
Met een goed verhaal raak je de juiste snaar bij je publiek. Je maakt ze onderdeel van jouw verhaal. Zo voelt het net alsof ze dat zelf hebben meegemaakt, gezien of beleefd. Een boodschap die mensen raakt op een emotioneel vlak zullen zij niet snel vergeten.
Als zij jouw verhaal op dezelfde manier doorvertellen, weet je dat het verhaal zijn doel heeft bereikt.
Nu je klant ziet dat je hem echt begrijpt, heb je het fundament voor een gezonde relatie gelegd. Je klanten zijn meer geneigd je product of dienst te kopen als ze er een emotionele connectie mee hebben. Storytelling is dus een fundering voor een langdurig succes van jouw merk, product of organisatie.
Als digitale creatieven streven we ernaar om bedrijven online en offline succesvol te maken. Dat doen we door branding, coding en marketing perfect op elkaar af te stemmen.
Benieuwd met wie wij al samen succesvol zijn?